Page 22 - Moda Dergisi - Temmuz 2022
P. 22
İç Mimar - Ressam - Akademisyen Resim ile ilgilenmeye nasıl başladınız?
Ece Apan bir çeşit oyun zannediyordum ve en sevdiğim oyun resim yapmaktı.
Resim yapmaya çok küçük yaşlarda başladım, o zamanlar resim yapmayı
Ailem yada aile dostlarımızın yaptığım resimler için: ‘’burada koşan
turuncu bir at mı var? –Hayır o günbatımının rengini almış bir deniz ve
dalgaları’’, ‘’ bu kızın saçlarına çizdiğin bir toka mı?- Hayır o bir konuşan
kitap ve kız uyurken onun kulağına masallar fısıldıyor’’ gibi şeyler
söylediğimi hatırlatmaları hala çok eğlenceli geliyor. Bunları duyunca
ne yaratıcı hayaller kurarmışım diyorum. Sanırım en ünlü ressamlardan
Picasso’nun da dediği gibi ‘en zor şey çocuk gibi resim yapabilmek’
Ben de hepimizin en yaratıcı döneminin çocukluk çağı olduğuna
inanıyorum, sonradan disiplinlerle şekillenip budanan hayallerimiz ve
hayatın olgunlaştırmak için gerçekleri ile grileştirdiği cıvıl cıvıl renklerimiz
maalesef eksiliyor gibi. Eskiden yaptığım resimlerden ailemin sakladıkları
hala duruyor.
Akademik kariyeriniz ile sürekli sergilerde veya fuarlarda sizi katılımcı
olarak gördüğümüz ressamlığı bir arada yürütmenin avantaj ve
dezavantajları nelerdir?
Akademik kariyerimin ve ressam olarak yur içi yurt dışı sergilerimin
olması, bence birbirini dengeleyen ve herzaman ışık yayan, ay ve güneş
gibi olduğunu hissediyorum. Dezavantaj yaşamıyorum ve avantajları çok:
Ben akademisyen olarak öğrencilerimi bilgilendiriyorum ve katıldığım
sergiler veya fuarlar da bana mutlaka faydalı bilgiler yada tecrübeler
edindiriyor.
Kendinizden biraz bahseder misiniz? Bir akademisyen olarak anlatmaktan en çok hoşlandığınız dersleriz?
1988 yılında Üsküdar’da doğdum. Akademik eğitimimi, İç Mimarlık ve Anlattığım derslerden en sevdiklerim; Renk Teorisi ve Uygulamaları dersi
Plastik Sanatlar dallarında tamamladım. İç Mimar ve ressamım, şuanda ile Sanat Eseri ve Dekoratif Öğeler derslerim diyebilirim. Renkler bence
da Girne Amerikan Üniversitesi; Mimarlık, Tasarım ve Güzel Sanatlar hayatımıza enerji katıyor. Psikolojik, sosyolojik ve sembolik nice anlamları
Fakültesinde öğretim görevlisi olarak çalışıyorum. Üniversitede; temel var. Sanat eserleri de bence benzer nitelikte, renk ve formların harmoni
tasarım prensipleri, renk teorisi, çağdaş mimari ve iç mimari, iç ve dış ile oluşturduğu değerler. Sanat tarihindeki evriliş ve bazı referanslarındaki
mekanlar için uygun sanat eseri ve dekoratif öğelerin seçimi gibi dersler tekrarlarını incelemek ve bunlar hakkında düşünceleri paylaşmak da
vermekteyim. benim için çok heyecanlı.
22