“Roma’dayken her gün otelden Kolezyum’a kadar airpod’larımı takıp yürüyorum…
Yolboyunca gördüğüm FENDI karakterleriyle hayali bir filmin müziğini dinliyor gibiyim” diyor FENDI Couture ve Kadın Giyim Artistik Direktörü Kim Jones…
Kendisi de bir imza niteliğinde olan alışılmışın dışındaki renk paleti, büyük ölçüde Karl Lagerfeld’in, asit sarısı kaplamalı keten slip vesilikon Framis baskılarla günümüze uyarlanan trompe l’oeil ipekler gibi önemli elbiselerin de bulunduğu ve yeniden işlendiği 1999 İlkbahar/YazKadın koleksiyonundan ilham alıyor.
“Roma’da rahatlık ve başkalarının ne düşündüğünü umursamamak gibi bir zarafet var – işte gerçek lüks budur.
Bu koleksiyonda bunu yansıtmak istedim. Bu, kendileri ve kendi hayatları için giyinen kadınlarla ilgili, bunu Silvia ve Delfina’da her zaman görüyorum.
Bu, bakılma gösterisiyle ilgili değil, giymenin gerçekliği ve bununla birlikte gelen güven ve şıklıkla ilgili. Bu bir şey olmakla değil, biri olmakla ilgili.”
Sıradan olanın güçlenerek sıra dışı hale geldiği, geçmişin günümüze dönüştüğü ve rahat kişisel stilin kullanıcının iç dünyasını yansıttığı bir Roma gezintisi.
Kim Jones son koleksiyonunda, kusurluluğun daha insani bir mükemmelliğe dönüştüğü ve lüksün, giysi ve aksesuarların kullanıcıya kendisi olması için verdiği rahatlık ve sessiz güvende bulunduğu bir Roma tarzı bir özgürlüğü ile giyinmenin kolaylığını araştırıyor.
FENDI’ye özgü bir nitelik olan dualizm duygusu koleksiyona nüfuz ediyor…
Aynı anda hem pragmatik hem de eğlenceli olan maskülen el işçiliği, en kaliteli malzemeleri kullanarak triko ve ipek ile birleştirildiğinde daha akışkan ve kadınsı bir duyarlılığa uygulanıyor.
Özel dikim pantolonların geleneksel perde bel bandı, kadınsı silüet yapısını ortaya çıkarmak için katlanarak kıvrımlı trikolarla birleşiyor.
Bir gece elbisesini ipek kumaşını günlük hayata aktarırken; organze destekli yumuşak kürk şeritler – FENDI’nin ünlü Featherlike yapısının bir kullanımı–gömlekler ve havlumsu etek-üst takımlara dönüştürüyor.
Konfor ve şıklığı bir arada sunan özel tabanlı babetler gold halka detaylarla bileklere vurgu yapıyor.
Aynı zamanda, FENDI’nin geçmişi, moda evinin başlangıcına kadar uzanan yinelenen kodlar ve motiflerde yeniden hayat buluyor.
Selleria derinin kullanıldığı ikonik çantalar sezona damga vururken, İlk ilham kaynağı olan ve Romalı usta zanaatkarlar tarafından yaratılan Selleria, deri çanta ve giysilerde form buluyor ve ayakkabılarda metal ipleri andıran örgülere dönüşüyor.
FENDI Mücevher Sanat Yönetmeni Delfina Delettrez Fendi tarafından mücevher koleksiyonunda da altı çizilen bu özel yapı, FF logonun eğlenceli ve soyut keşfi ile soyut FENDI renk blok renk kullanımının en cesur zirvesine ulaştığı giyim koleksiyonunda yer alıyor.
Aksesuar ve Erkek Giyim Artistik Direktörü Silvia Venturini Fendi’nin çantalarında, çok sayıda stil, boyut, malzeme ve teknik, farklı kullanıcıların karakterini yansıtıyor. Tek bir monarşi fikrinden kaçınan koleksiyon, FENDI Peekaboo ve Baguette, Origami ve First çantaları aracılığıyla FENDI pop ikonografisini ele alırken, eğlenceli, renk bloklu bir yapıya sahip, katlanarak bir clutch’a dönüşen yeni Fendi Flip’i tanıtıyor.
Burada sadece bir FENDI kadını değil, bir çok FENDI kadını olduğu yineleniyor ve onları kendileri olmaya ve Roma özgürlüğü fikrini benimsemeye teşvik ediliyor.
Gösterinin müziği, Max Richter’in müziğini Dinah Washington’ın vokalleriyle birleştirdiği bileşik parçanın yeni bir miksi olan This Bitter Earth / On the Nature of Daylight.
Yoruma kapalı.